Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

Ένα αντί-bullying-δοτο...

Η ενδοσχολική βία, το λεγόμενο "bullying", εισήχθη εσχάτως στην ελληνική σχολική ορολογία και τείνει να γίνει της... μοδός. Φέτος μάλιστα έγιναν και σχετικές εκπαιδευτικές κατά τόπους και περιφέρειες συναντήσεις με αυτό το θέμα. Είναι γεγονός ότι σε πολλές σχολικές μονάδες, λιγότερο ή περισσότερο, έχει κάνει την εμφάνισή του το φαινόμενο! Βεβαίως η σωματική, λεκτική, ψυχολογική κλπ κλπ βία πάντα υπήρχε. Ποιος δεν θυμάται τουλάχιστον ένα τέτοιο περιστατικό στη σχολική του ζωή; Εκτός και ζούσε μαζί με τους αγγέλους...
   Πιστεύουμε ότι εκτός από επιμόρφωση, εκπαιδευτικές συναντήσεις, συζητήσεις επί συζητήσεων, συμβουλές σχολικών ψυχολόγων -που είναι όλα απαραίτητα- καλό θα ήταν να ψάξουμε να βρούμε και δικά μας αυτοσχέδια, εμπνευσμένα αντίδοτα μέσα στη σχολική πράξη ξεκινώντας από το...προαύλιο. Ομαδικό παιχνίδι, λοιπόν. Εμπρός!!! 

ΟΙ  ΓΩΝΙΕΣ
     Πολλά παιδιά που αποτελούν την ομάδα του παιχνιδιού ορίζουν μερικές γωνίες σε μια περιοχή του προαυλίου. Οι γωνίες αυτές είναι κατά μία λιγότερες απ΄ τον αριθμό των παιδιών που συμμετέχουν στο παιχνίδι. Με κλήρωση ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο ένα από τα παιδιά μπαίνει στη μέση. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ποιος θα καταφέρει να σταθεί στη μέση – δηλαδή χωρίς γωνία- λιγότερες φορές ή καθόλου (ακόμα καλύτερα).
    Και το παιχνίδι ξεκινά...
   Οι παίκτες που βρίσκονται στις γωνίες συνεννοούνται διακριτικά ανά ζευγάρια και, όταν βρουν κατάλληλη ευκαιρία, ανταλλάζουν τις γωνίες τους (όχι ταυτόχρονα με άλλα ζευγάρια όσο γίνεται).  Στο μεταξύ ο παίκτης που βρίσκεται στη μέση παρατηρώντας τις κινήσεις των άλλων προσπαθεί να προλάβει μια γωνία. Όποιος χάνει τη γωνιά του μπαίνει στη μέση. Τα ζευγάρια μπορούν να αλλάζουν όσο διαρκεί το παιχνίδι. (Παραλλαγή του παιχνιδιού “Ψαλιδάκι”( Δαράκη Π., Ομαδικά παιχνίδια των παιδιών μας, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, 1986)).
    Πρόκειται για πολύ διασκεδαστικό ομαδικό παιχνίδι που, όπως και άλλα, βοηθά στην ανάπτυξη της άμιλλας και της ομαδικότητας. Επίσης, μέσα από το παιχνίδι αυτό μπορούν να αναδειχθούν και παιδιά με λιγότερη αυτοπεποίθηση και με άλλες δεξιότητες, που συνήθως "χάνονται".
    Άλλωστε κανένα πρόβλημα στη ζωή δεν λύνεται μόνο με παραινέσεις. Η πράξη μετράει... 


1 σχόλιο: