Τρίτη 6 Μαΐου 2014

Σημαιο...μετρία ή, αλλιώς, πώς να αγαπήσει ο μαθητής τη Γεωμετρία





Ποιος δεν έχει παρατηρήσει πόση εντύπωση και ενθουσιασμό προκαλούν στα παιδιά οι σημαίες των κρατών;; Σε τέτοιο βαθμό, μάλιστα, που μερικούς μαθητές δεν τολμάς να τους συναγωνιστείς στη σημαιο...λατρία.
   Τι καλύτερο λοιπόν; Να ένα πάτημα, μια αφόρμη να "παντρέψουμε" δύο μαθήματα (διεπιστημονικότητα) με κοινό α' συνθετικό: Γεω-μετρία και Γεω-γραφία με απότοκο τη...Σημαιο-μετρία
   Τι μπορούμε να διδάξουμε μέσα από τις σημαίες:
  1. Επίπεδα γεωμετρικά σχήματα (τετράγωνο, ορθογώνιο και πλάγιο παραλληλόγραμμο, ρόμβο, τραπέζιο, πολύγωνα, τρίγωνο, κύκλο).
  2. Τα γεωμετρικά τους στοιχεία (πλευρές, διαγώνιοι, ύψη κλπ.)
  3. Περίμετρο και εμβαδόν ολόκληρης ή τμήματος σημαίας.
  4. Σύγκριση σχημάτων (π.χ. Τετραγώνου και ορθογωνίου παρλληλογράμμου)
  5. Είδη γωνιών (ορθή, οξεία, αμβλεία) και είδη τριγώνων ως προς τις πλευρές και τις γωνίες
  6. Άξονες συμμετρίας (κάθετος, οριζόντιος)
  7. Είδη γραμμών (ευθείες, καμπύλες, τεθλασμένες, παράλληλες, πλάγιες και κάθετες τεμνόμενες
     Καλή εφαρμογή, λοιπόν, κατά βαθμίδα, τάξη και γούστα! Ένα είναι βέβαιο: αν δεν μάθουν το ένα, θα μάθουν το άλλο. Πάντως κάτι θα μείνει....

3 σχόλια:

  1. κ. Κοντονάσιο
    Πολύ όμορφη η ιδέα σας,
    Οταν ο δάσκαλος έχει φαντασία και μεράκι και θέλει να ενθουσιάσει τα παιδιά καθώς διδάσκει μαθηματικά μπορεί να βρεί πραγματικά πολλούς τρόπους...

    Εκτός απο αυτά που εύστοχα αναφέρετε μπορώ να προσθέσω και μερικά ακόμη που νομίζω κάπου τα έχω δει...
    α)συνδυαστική: π.χ με τρία χρώματα, πόσες σημαίες π.χ σαν της Ιταλίας μπορούμε να φτιάξουμε;
    β) κλάσματα: τι μέρους της ιταλικής σημαίας είναι το πράσινο;
    και άλλα...
    Θα ήταν ωραίο εδώ και άλλοι συνάδελφοι να καταθέσουν μερικές ιδεες (η και link)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σας! Κάτι επίσης που μου ήρθε σαν ιδέα έχει να κάνει και με τα σήματα του ΚΟΚ

      Διαγραφή
  2. ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΟ! 1η φορά βλέπω το Ιστολόγιό σας. Γενικά, πρέπει να οδηγούμε τους μαθητές στη μάθηση μες από την Καθημερινή Ζωή κι όλα αυτά που χρησιμοποιούμε. Εγώ ως θεατρολόγος, μαθαίνω ΕΚΦΡΑΣΗ και Θέατρο στα παιδιά μες απ' τα Ανέκδοτα! Τους δείχνω ότι ένα σ'ανέκδοτο που λέμε, πρέπει να ξεχωρίζουμε τους ρόλους και τις φωνές κ το ύφος που χρειάζεται, για να κάνουμε τους άλλους να γελάσουν...! ΚΑΛΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ και ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή