Κυριακή 22 Ιουνίου 2014

"Η Υπηρέτρα" του Αλ. Παπαδιαμάντη μέσα από παιδικές ζωγραφιές...

Η οργανωμένη και καλά προετοιμασμένη διδασκαλία είναι απαραίτητη και σημαντική προϋπόθεση για την ομαλή διεξαγωγή της διδακτικής πράξης και τη διαμόρφωση παιδαγωγικού κλίματος μέσα στην τάξη. Είναι φορές, όμως, που ο διδακτικός αυτοσχεδιασμός μπορεί να φέρει αποτελέσματα εντυπωσιακότερα και ουσιαστικότερα από κει που δεν το περιμένεις.
    Κάτι τέτοιο έχει σκοπό να παρουσιάσει και η παρούσα ανάρτηση: πώς, δηλαδή, μαθητές Δ', Ε' και Στ' τάξης Δημοτικού σε δύο(2) διδακτικές ώρες εργάστηκαν ατομικά και συνεργατικά για να αποδώσουν μέσα από τις ζωγραφιές τους την πλοκή του διηγήματος του Σκιαθίτη Έλληνα λογοτέχνη Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη "Η Υπηρέτρα".
    Τα παιδιά αρχικά ρωτήθηκαν ποια υποθέτουν ότι μπορεί να είναι "η υπηρέτρα". Αφού ακούστηκαν οι υποθέσεις τους, ξεκίνησε η ανάγνωση του διηγήματος με διακοπές για διευκρυνίσεις, τις οποίες τα παιδιά σημείωναν. Κείμενο δεν είχαν μπροστά τους εσκεμμένα και μάλιστα πρώτη φορά έρχονταν σε επαφή με τη γλώσσα του Παπαδιαμάντη. Αφού ολοκληρώθηκε η ανάγνωση και συζητήσαμε επί του κειμένου (ιδέες, συναισθήματα, απορίες κλπ.) ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν σε φύλλο ακουαρέλλας κάτι που τους έκανε εντύπωση από το κείμενο. Αφού μαζέψαμε τις ζωγραφιές από όλους, τις σχολιάσαμε και αποφασίσαμε να τις αναρτήσουμε στον πίνακα της τάξης με τη σειρά της πλοκής του διηγήματος κι όχι με χρονολογική σειρά, ώστε να καταλάβουν οι μαθητές ότι ένας λόγοτέχνης και δη ο Παπαδιαμάντης είναι ο "κύριος" της πλοκής και μπορεί να χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, όπως εδώ την ανατροπή και την αναδρομική αφήγηση, για να "στολίζει" το έργο του. Δείτε τις ζωγραφιές με λεπτομέρεια (Κάντε κλικ πάνω τους για μεγέθυνση). ΔΕΝ ΕΠΕΝΕΒΗΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΟΝΟ ΚΑΤΗΥΘΥΝΑ!!!!













    Ό,τι είδατε, έγινε σε ώρα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών του σχολείου και εντελώς πειραματικά και αυτοσχεδιαστικά...
    Τα σχόλια δικά σας...
  

1 σχόλιο: